Пошук по сайту
Авторизація
Логин:
Пароль:
Регистрация
Забыли свой пароль?
Періодика
Медична інформатика та інженерія
Партнери
Поиск информации по диагнозу / Med And Me Издательский дом ЗАСЛАВСКИЙ Zepter
Технічна підтримка
Ми в соц. мережах
Google+

Дистанційна освіта як різновид педагогічного Інтернет-дискурсу



Всесвітня комп’ютерна мережа Інтернет має велику цінність для реалізації найрізноманітніших завдань у навчанні англійської мови як іноземної. За своєю сутністю Інтернет – одне з найважливіших джерел поточної інформації, яку дуже важко знайти в традиційному підручнику або навчальному посібнику. Різні Інтернет-ресурси, освітні програми, створені на основі Інтернет, широко використовуються в так званому Інтернет-дискурсі.

Всесвітня комп’ютерна мережа Інтернет має велику цінність для реалізації найрізноманітніших завдань у навчанні англійської мови як іноземної. За своєю сутністю Інтернет – одне з найважливіших джерел поточної інформації, яку дуже важко знайти в традиційному підручнику або навчальному посібнику. Різні Інтернет-ресурси, освітні програми, створені на основі Інтернет, широко використовуються в так званому Інтернет-дискурсі.

У сучасній науці існує декілька визначень поняття «дискурс». В деяких працях вітчизняних лінгвістів (В.І.Карасик, Н.Д.Арутюнова) існує традиція трактувати поняття «дискурс» як «вербалізовану діяльність, яка реалізується в цілісному мовному творі, що містить не тільки лінгвістичні, але й екстралінгвістичні компоненти».

На думку В.І.Карасика, з позиції соціолінгвістики дискурс може бути двох типів: персональний (особистісно-орієнтований) та інституційний. В персональному дискурсі мовець виступає як особистість, в ньому відображається багатство його внутрішнього світу. В інституційному дискурсі особистість виступає як представник певного соціального інституту [1, c. 12].

Розглядаючи педагогічний дискурс, слід зазначити, що в ньому представлені як особистісно-орієнтований так і інституційний типи. Основою даного дискурсу є спілкування в межах статусно-рольових відносин.

Різновидом педагогічного Інтернет-дискурсу можна вважати дистанційну освіту. Позитивною рисою даної педагогічної взаємодії є той факт, що в результаті спілкування в Інтернеті зростає аудиторія, яку навчають, та колектив, який навчає. Крім того, завдяки інтерактивним властивостям Інтернету можливим є широке спілкування великої кількості учнів з великою кількістю викладачів.

Дистанційне навчання включає в себе сучасні форми й методи конструювання та відображення змісту навчання, елементи модульного та комп’ютерного навчання, теорії та практики, самостійної роботи студентів, застосування у навчанні сучасних інформаційних технологій, комп'ютерів, телекомунікацій і є цілеспрямованим інтерактивним процесом взаємодії студентів та викладачів-модераторів. До переваг дистанційного навчання відносять асинхронність, доступність інформації, зменшення соціальної дистанції.

Ключовим елементом побудови дистанційного навчання сьогодні є інтерактивні мультимедійні навчальні курси, розміщені на спеціалізованих сайтах або порталах, що забезпечують нормальну підтримку, як учбового процесу, так і контролю за процесом навчання [2, c. 39].

Найважливішим аспектом проведення дистанційного навчання є забезпечення методичної підтримки слухачів. Сучасне дистанційне навчання надає ряд інструментів, які можуть бути використані при проведенні навчання: відеоконференції, форуми, чати (від англ. chat – бесіда), блоги (від англ. weblog – інтернет - журнал, щоденник).

Вищезазначені інструменти використовуються не лише для організації спілкування викладача зі студентами, але і для спілкування студентів між собою.

Деякі науковці, такі, як А.Є.Войськунський, О.П.Белінська, О.Є.Жичкіна, І.С.Шевченко, зазначають, що Інтернет - комунікація має наступні можливості для формування полікультурної мовної особистості в процесі навчання іноземних мов:
1) «всесвітня павутина» сприяє знищенню кордонів, що дозволяє здійснювати реальну полікультурну комунікацію, надаючи можливість як групової, так і міжособистісної взаємодії для вивчення певних питань;

2) відсутність психологічного ризику за рахунок віртуального характеру комунікації дозволяє студентам відкрито реалізовувати себе, використовувати різні мовні та мовленнєві засоби, розробляти й випробовувати на практиці різні комунікативні стратегії;

3) можливість конструювання власної ідентичності та зміна способів самопрезентації в середовищі Інтернет, що позитивно відображається на розвитку творчого підходу до мови, за допомогою якого відбуваються процеси самоактуалізації мовної особистості;

4) знижена чутливість емоційної взаємодії позитивно впливає на розвиток лінгвістичного компоненту полікультурної мовної особистості, тому що в цьому випадку актуальною стає проблема свідомого та ретельного відбору мовних та мовленнєвих засобів для досягнення комунікативної мети в ситуації практичної відсутності засобів комунікації [3, c. 18].
Вітчизняна наука ще тільки починає розглядати процес навчання за допомогою Інтернет-комунікації, але, тим не менш, вже зараз можна говорити про наявність дидактичних переваг, які роблять педагогічний Інтернет-дискурс привабливим для застосування в практиці викладання іноземних мов. До них можна віднести гнучкість, швидкість, поєднання інформаційної та комунікативної складових, особистісна орієнтованість, можливості співпраці, які сприяють активному формуванню знань у студентів через самостійну роботу та колективне обговорення, розвивають та вдосконалюють інтелектуальні вміння, продуктивне та творче мислення, а також дозволяють активно формувати професійні та соціальні навички майбутніх фахівців.

Література
  1. Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс/В.И.Карасик. – М., 2004. – 264 с.
  2. Коваль Т.І. Інформаційні технології у педагогічній освіті виклада ча вищого навчального закладу/Т.І.Коваль// Матеріали виїзного засідання наукової школи з проблем творчості і технологій у неперервній професійній освіті (Хмельницький, 14- 16 травня 2009 р.): Наукове видання / За ред. С.О.Сисоєвої. – Хмельницький, 2009. – С. 38-62.
  3. Халяпина Л.П. Методическая система формирования поликультурной языковой личности посредством Интернет-коммуникации в процессе обучения иностранным языкам: автореф. на соискание уч. степени доктора наук/ Л.П.Халяпина. – СПб, 2006. – 48 c.
Стьопін Максим
Маріуполь

Джерело: mdu.in.ua
Новини
18.01.2018  Новий засіб, можливо, позбавить від хронічного гепатиту
18.01.2018  Спирт і желе - ідеальне поєднання для боротьби з раком, кажуть онкологи
18.01.2018  Змінити колір очей реально, стверджують американські винахідники
18.01.2018  Мозок розумних людей влаштований особливим чином, довели спостереження
18.01.2018  Новий тест дозволить визначити ризик викидня на ранньому терміні вагітності
17.01.2018  Астму у дітей пов'язали з кишковими бактеріями
17.01.2018  Ліки від раку допоможуть контролювати артеріальний тиск
17.01.2018  Простий тест виявить рак всього по одній краплі крові
17.01.2018  Експерти підрахували генетичний вік поширених хвороб
17.01.2018  Вчені з'ясували, що відбувається в мозку при депресії і социофобії
16.01.2018  Гризуни приховують ключ до перемоги над інсультом
16.01.2018  Мініатюрні моделі мозку допоможуть дізнатися більше про шизофренію
16.01.2018  Генетики випробували новий підхід в боротьбі з підвищеним холестерином
16.01.2018  Унікальний компактний пристрій допоможе виявити проблеми з серцем
16.01.2018  Експерти розповіли, як витрачати менше на охорону здоров'я і бути здоровим
15.01.2018  Вчені відточують технологію пересадки голови на померлих людях
15.01.2018  Дослідники представили омолоджуючий крем з унікальним антиоксидантом SkQ1
15.01.2018  Унікальна комп'ютерна програма істотно знижує ризик розвитку деменції
15.01.2018  Стовбурові клітини можуть повернути паралізованим людям можливість ходити
15.01.2018  Особлива активізація мозку - відмінний спосіб побороти тривожність
HINARI
PubMed