Виявлено новий ген, що допоможе в лікуванні розсіяного склерозу 10.06.2021 Можна сподіватися, що результати дослідження, яке опубліковано в Nature Communications, можуть допомогти покращити лікування цього серйозного захворювання.

Мозкові нейрони можна уподібнити до електричних проводів, захисні та ізоляційні оболонки яких є важливими для їх нормального функціонування. Клітини, які забезпечують таку ізоляцію, називаються олігодендроцитами, і саме їх імунна система атакує на ранній фазі МС.

Дослідники Karolinska Institutet вивчали можливі механізми, що впливають на дозрівання олігодендроцитів у функціональних клітинах, та їх виживання під час цього процесу.

На ранній фазі МС олігодендроцити здатні «перелаштуватись» і дозріти в нові ізолюючі клітини, тим самим відновлюючи функціонування нейронів у пацієнта. Однак ця функція поступово блокується, а з нею і здатність захисних, ізолюючих клітин повністю дозрівати. Оскільки вчені не знають, чому це відбувається, наразі лікування не доступне.

"У нашому дослідженні ми виявили ген під назвою Gsta4, що особливо важливий для процесу дозрівання олігодендроцитів. Цікаво, що, здається, деякі відомі та майбутні препарати МС прискорюють цей процес у щурів через цей самий ген. При видаленні Gsta4 і вони втрачають цей ефект", – пояснив один з авторів Карл Карлстрем.

Експериментуючи на щурах, дослідники змогли показати, що олігодендроцити з високим рівнем Gsta4 швидше дозрівають і є значно більш життєздатними, ніж аналогічні клітини з нормальним рівнем гена. Це означає, що пошкодження у вигляді ушкодженої ізоляції навколо нейронів можна швидше відновити.

Також вчені встановили, що при високих рівнях Gsta4 відновлення в експериментальній моделі МС відбувається швидше, ніж у тварин з нормальним рівнем гена. Дослідження показує, що під час росту та зрілості клітин життєво важливим є захист мітохондрій та обмеження апоптотичних сигналів.

Результати можуть надати знання про МС та механізм дії лікарських засобів, що застосовуються або які незабаром будуть застосовуватися для МС.

05.03.2022  Місто дбає про Головний прапор країни: сьогодні здійснили планові роботи із заміни полотнища (оновлено)
05.03.2022  Перша долікарська допомога
04.03.2022  Інформування про стан ядерної та радіаційної безпеки в умовах військового нападу Росії на Україну
03.03.2022  ЯК ОТРИМАТИ ПЕНСІЮ ТА ГРОШОВІ ВИПЛАТИ В УКРПОШТІ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
03.03.2022  Створено Координаційний центр розміщення постраждалих від агресії РФ в Україні
02.03.2022  УРЯДОВА ЦІЛОДОБОВА «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»
02.03.2022  Що робити у разі радіоактивного зараження?
01.03.2022  Національний банк відкрив спецрахунок для збору коштів на потреби армії (оновлено)
01.03.2022  ПОТРАПЛЯННЯ В ТЕЛЕВЕЖУ! ТИМЧАСОВО МОЖЕ БУТИ ВІДСУТНЄ МОВЛЕННЯ ТЕЛЕКАНАЛІВ
01.03.2022  З Україною Європейський Союз точно буде міцніший – Глава держави на сесії Європарламенту
28.02.2022  У Міністерстві внутрішніх справ України надали громадянам поради, як поводити себе на блокпостах.
28.02.2022  ЯК ПОВОДИТИСЯ ПРИ ОБСТРІЛІ.
27.02.2022  Що робити при хімічному зараженні?
26.02.2022  ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ЗАБЕЗПЕЧУЄ ВЧАСНУ ВИПЛАТУ ПЕНСІЙ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ